استراتژی بازاریابی و فروش در شرکت نایک
معرفی نایک
نایک یک شرکت لوازم ورزشی امریکایی است که دفتر مرکزی آن در اورگان قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۴ توسط بیل بوورمن تاسیس شد و تا ۱۹۷۸ با نام Blue Ribbon Sports فعالیت میکرد. بیل در سال ۱۹۷۲ اولین کفش با برند نایک را معرفی کرد و با یک ریبرندینگ بزرگ، در سال ۱۹۷۸ رسما به نایک امروزی تبدیل شد. از آن زمان تا به حال، نایک پیشرفتهای زیادی کرده و در بیش از ۱۷۰ کشور شعبه دارد. این برند آنقدر معروف است، که همه آن را میشناسند.
معنای خاص و جالبی پشت برند نایک، قرار دارد. این نام از الههی سرعت، قدرت و پیروزی یونان الهام گرفته شده است. لوگوی نایک تداعیگر یک بال آن الهه است.
در حال حاضر، نایک یک برند پیشگام در زمینه کفش و لباس ورزشی است. درآمد آن هر سال بیشتر از سال قبل است. فوقالعاده است، نه؟ بیایید ببینیم واقعا نایک از چه استراتژی استفاده می کند که توانسته اینقدر موفق باشد و در این بازار پررقابت، هر سال سودآوری بیشتری از قبل داشته باشد.
استراتژی بازاریابی نایک
استراتژی بازاریابی نایک بدون شک به موفقیت چشمگیر این برند کمک کرده و موقعیت آن را به عنوان یک بازیکن برتر در بازار جهانی کفش و پوشاک ورزشی تقویت کرده است. استراتژی نایک صنعت را متحول کرده است و نحوه تعامل کسبوکارها با مصرفکنندگان را تغییر داده و اثری ماندگار در قفسههای آنلاین و آفلاین ایجاد کرده است.
نایک با طراحی دقیق ابتکارات بازاریابی خود، هویت برندی را ایجاد کرده است که با پایگاه مصرف کنندگان متنوع آن طنین انداز می شود، تخیل آن ها را مجذوب خود می کند و پیروان وفادار خود را پرورش می دهد.
در این تحلیل، پیچیدگیهای استراتژی بازاریابی نایک را بررسی میکنیم، مؤلفههای کلیدی آن، اهداف و اهداف بازاریابی، مخاطبان هدف، آمیخته بازاریابی، استراتژیهای کلیدی و کانالهای بازاریابی را تشریح میکنیم. همچنین بینش هایی در مورد اینکه چگونه استراتژی بازاریابی نایک می تواند در کسب و کار شما اعمال شود، ارائه خواهیم کرد.
اینکه نایک چطور توانسته خودش را از سایر برندهای ورزشی متمایز کند، تا حد زیادی به استراتژی بازاریابیاش مربوط میشود. بیایید ببینیم نایک از چه ترفندهایی استفاده میکند که توانسته چنین جایگاهی در دنیا پیدا کند.
نایک تصویری از یک شرکت ورزشی و یک شرکت چندملیتی آمریکایی گرفته است، اما این برند با الهام، احساسات، تنوع و وحدت با کمپین های بازاریابی ساده خود، راه را در جهان گرفته است.
هدف اصلی استراتژی بازاریابی نایک این است که جهان را به جلو ادامه دهد. در طول سالها، سرویسهای شیک و پایدار مختلفی را از یادآوری Swoosh و شعار «Just Do It» که تنها به ذهن ما خطور نمیکند، راهاندازی و معرفی کرده است.
فهرست
برند شناسی برند نایکی
قیمت نایکی در سالهای اولیه
نوآوری کلید موفقیت نایک
نایکی ایر
حامیان کلیدی نایک
نایک و صرف بودجه اسپانسری
موج اعتراضات مخالفان نایکی
ارزش نام تجاری نایک
ارزش نام تجاری نایکی
رمز موفقیت نایک
جایگاه CRM در استراتژی بازاریابی برند نایک
شعار نایک
تحلیل پروفایل مشتریان درنایک
ایجاد ارزش برای مشتریان درنایک
ایجاد ارتباط عاطفی کاربران
سیاست های خدمات مشتری شرکت نایک
فرایندهای ارتباط با مشتری نایک
درسهایی از استراتژی بازاریابی شرکت نایک
رویکرد بازاریابی نایک
نایک چهاردهمین برند باارزش جهان
مشخصات مشتری
بخش بندی مشتریان
استراتژی بازار موفق برای شرکت Nike
تاریخچه نایک
بخش بندی بازار نایک
نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت ها (SWOT)
چشم انداز بازار کفش ورزشی
توسعه محصول
اهداف و مسایل مربوط به نایک
استراتژی بازاریابی و برنامه عملی Nike : نام تجاری پیشرو در ورزش
تصمیات استراتژیک نایک
استراتژی متفاوت نایک
تغییر سبک تولید کفش درنایک
برنامه های استراتژی بازاریابی نایک
تجزیه و تحلیل رقبای اصلی در بازار هدف و اصول بازاریابی ۴P:
استراتژی بازاریابی نایک در شبکههای اجتماعی
نایک در اینستاگرام
نایک در توئیتر
نایک در فیسبوک
مطالعه و بررسی استراتژی برند نایک / فقط انجام بده
لوگو و نام گذاری نایک
شعار نایک
شعار ریباک که موفق ترین شعار قرن انتخاب شد
استراتژی نایک در کسب و کار
تبلیغات، پشتوانه نایک
مارکتینگ پلن (برنامه بازاریابی) نایکی در سال ۲۰۱۶
تجزیه و تحلیل شرکت
ماموریت و چشمانداز
تجزیه و تحلیل وضعیت
روندهای بازار و تکامل
تحلیل موانع و فرصتهای محیطی نایکی
تحلیل SWOTنایکی
استراتژی IMC (ارتباطات بازاریابی یکپارچه)
عوامل کلیدی موفقیت و مسائل مهم
سگمنت، تارگت و پوزیشن
آمیخته بازاریابی (۴p)
شرکت نایک
تحول دیجیتال نایک
تحول دیجیتال (digital transformation) چیست و چه لزومی دارد؟
اپلیکیشن NIKE + و NIKE SNKRS
۲. ساخت اپلیکیشن nike training club،
یکی از مراحل تحول دیجیتال نایک
Nike Fit و توسعه دیجیتال نایک
راز موفقیت نایک در اینستاگرام
اهداف اصلی نایک در مورد ساخت اپلیکیشن
وجه تمایز نایک، یکی از مصادیق تحول دیجیتال در نایک
رونمایی نایک از محصولش برای زنان باحجاب
نایک، نمونه یک نام تجاری احساسی
استراتژیهای بازاریابی محتوای نایک
نایک بیش از یک محصول میفروشد او آرزوها را میفروشد
اهمیت به بازاریابی دیجیتال در نایک
بازاریابی ورزشی به سبک نایک
توسعه محصولات صنعتی نایک
نایک در خدمت ورزشکاران است
مشتری محوری و بازاریابی متعهدانه نایک
نایک در مقابل آدیداس؛ بزرگترین رقابت صنعت پوشاک
استراتژیهای بازاریابی نایک و آدیداس
چگونه نایک برنامه ریزی، رویکرد و مدیریت مشتری را کنترل می کند؟
چرا جامعه، ابزاری مهم برای نایک است
تجزیه و تحلیل PESTLE از نایک
بررسی اجمالی: تجزیه و تحلیل پنج نیروی نایک
تجزیه و تحلیل ماتریس(BCG) در نایک
ماتریس آنسوف نایک
با ۱۸۸اسلاید تخصصی